Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Ποτέ χωρίς πρωινό.

Ανήκω στην κατηγορία εκείνων των ανθρώπων που κάθε πρωί εκτελούν ευλαβικά τις εξής τρεις κινήσεις:

1) Ετοιμάζω καφέ
2) Ανοίγω το ράδιο (τώρα πια τον υπολογιστή και ράδιο μέσω ίντερνετ)
3) Ετοιμάζω πρωινό.

Το πρωινό πολλοί εμίσησαν, η Crispy, από την άλλη, ουδέποτε. Υπήρξε, κι είναι ακόμα, η αγαπημένη ασχολία της ημέρας. Μπορεί να είναι κάτι απλό, κάτι πιο μπελαλίδικο, ό,τι κι αν είναι όμως, πάντα θα αφιερώνω κάθε πρωί χρόνο για την ετοιμασία του. Μου κάνει καλό, με ξυπνά, μου δίνει ενέργεια, με κάνει χαρούμενη.
Ποτέ χωρίς πρωινό λοιπόν.

Τελευταία ανακάλυψη για πρωινό με την οποία έχω κατενθουσιαστεί είναι το dutch pancake (ή dutch baby ή dutch baby pancake). Ετοιμάζεται εύκολα, ψήνεται στο φούρνο και φουσκώνει με εντυπωσιακό τρόπο καθώς ψήνεται! Υπάρχουν πολλές παραλλαγές, προστίθενται κατά το δοκούν διάφορα υλικά. Εγώ το προτιμώ αρωματισμένο με κανέλα, μοσχοκάρυδο και βανίλια ενώ όταν το σερβίρω το περιχύνω με ωραιότατο μοσχομυριστό νησιώτικο μέλι. Ο καλύτερος τρόπος να αρχίσει κανείς την ημέρα του!


Dutch pancake





Θα χρειαστείτε τηγάνι που μπαίνει στο φούρνο.


Υλικά (για 1 πολύ πεινασμένο άτομο ή για 2 άτομα με κανονικό αίσθημα πείνας...!)

2 μεγάλα αβγά
40 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
80 ml πλήρες γάλα
1 κουταλιά σούπας καστανή ζάχαρη
1 πρέζα κανέλα
1 πρέζα μοσχοκάρυδο
1/2 κουταλάκι του γλυκού βανίλια

Για το τηγάνι:
1 γεμάτη κουταλιά σούπας βούτυρο.


Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 200 βαθμούς. Βάζετε στο μάτι της κουζίνας το τηγάνι με το βούτυρο έτσι ώστε το βούτυρο να λιώσει καλά -απλώστε το και στα τοιχώματα του τηγανιού- και το τηγάνι να ζεσταθεί καλά. Όλα εξαρτώνται από αυτό: Να έχουμε ζεστό τηγάνι.

Χτυπάτε πολύ καλά όλα τα υλικά μαζί σε ένα μπλέντερ ή με ηλεκτρικό αβγοδάρτη μέχρι να αφρατέψει το μίγμα. Ρίχνετε το μίγμα στο τηγάνι και το βάζετε στο φούρνο να ψηθεί. Θα χρειαστεί περίπου 15- 20 λεπτά. Προσέξτε πόσο εντυπωσιακά θα φουσκώσει! Θα είναι έτοιμο μόλις πάρει χρώμα στις φουσκωμένες παρυφές.

Το σερβίρετε είτε με μέλι ή μαρμελάδα ή σιρόπι σφενδάμου. Ή ό,τι άλλο θέλετε.

Πολλή προσοχή με τα τηγάνια που μπαίνουν και στο φούρνο. Να το πιάνετε με γάντι κουζίνας. Μην ξεχαστείτε!



26 σχόλια:

  1. 1 (τσάι αντί καφέ), 2, 3 κι εγω!
    Καλή φαση ο φουρνος.
    Το μέλι Ίου που το βρηκες. Μη μου πεις στην Νιό... που να τρεχω.

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. B F

      Μου το φίλεψαν συγγενείς που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο νησί! Είναι μέλι ερείκης κι είναι μάλλον το ωραιότερο μέλι που έχω δοκιμάσει! Ελπίζω να μου φέρουν και φέτος το χειμώνα!

      Διαγραφή
    2. Γενικα, οτι μέλι εχω δοκιμάσει απο τις Κυκλάδες είνια πολύ ωραιο!

      Διαγραφή
    3. Ακριβώς! Ακόμα θυμάμαι ένα απίστευτο θυμαρίσιο μέλι από τη Σίφνο, το οποίο ήταν ένα αριστούργημα της φύσης!

      Γενικά στα νησιά των Κυκλάδω βγαίνει μέλι ύψιστης ποιότητας- βοηθά κι η χλωρίδα του τόπου.

      Διαγραφή
  2. Ποτέ πρωινό, ούτε μπουκιά για τουλάχιστον μια ώρα μετά το ξύπνημα, άρα ποτέ πρωινό στο σπίτι, εκτός απο αργίες. Και ποτέ τίποτα γλυκό πριν από το μεσημεριανό, μόνο αλμυρά το πρωί. Ιδιοτροπίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλεομένη

      Αν δεν φάω πρωινό μέχρι το μεσημέρι έχω κλατάρει! Άσε που μετά τρώω ακατάπαυστα κι αναρχικά - κοινώς ό,τι βρω μπροστά μου!!!

      (Πάντως έχω την εντύπωση ότι οι περισσότεροι Έλληνες δεν είναι του πρωινού)

      Διαγραφή
  3. Πρωινο κάθε πρωι, δηλαδή γιαούρτι με διάφορα μέσα: γκοτζι μπερρις, κράνμπερρις, αμύγδαλα και ο,τι άλλο μου ρθει! Απαραίτητο πάντα!!! Ωραία η τηγανίτα, δεν έχω όμως τηγάνι για φούρνο, δεν γίνεταιαλλιώς ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμελί

      Συνιστώ οπωσδήποτε την αγορά ενός τέτοιου τηγανιού. Το χρησιμοποιώ πολύ συχνά για φριττάτες αλλά και γλυκά τύπου τατέν. Γενικά για όποιο πιάτο ξεκινά στο μάτι της κουζίνας και καταλήγει στο φούρνο! Το είχα αγοράσει σε ένα μαγαζί στην Παλλάδος (ένα μικρό δρομάκι που ξεκινά από την Αθηνάς) κι έχει ό,τι μπορείς να φανταστείς από κουζινικά!

      Γιαούρτι ναι! Λατρεύω και κράνμπερρις. Κάθε μέρα τρώω από αυτά, είναι πολύ ωφέλιμα!

      Διαγραφή
  4. Αχ έχεις απόλυτο δίκιο για το πρωινό, αλλα δυστυχως δεν κατεβαίνει μπουκιά, όταν ξυπνάω !
    Ωραία πρόταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη

      Δεν είσαι η μόνη! Ξέρω πολλούς που δεν θέλουν τίποτα για πρωινό! Είναι, φαντάζομαι, συνήθεια -που εγώ την έχω από μικρή.

      Διαγραφή
  5. Γεια σου Crispy μου. Φέτος προσπαθώ κι εγώ να τρώω ένα ωραίο πρωινό και όταν δεν τσ καταφέρνω πεινάω συνέχεια. Ωραία η συνταγή σου. Θα δοκιμαστει σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νότα

      Αυτό παθαίνω κι εγώ. Αν δεν φάω πρωινό κατά τις 12 αρχίζει μια πείνα που δεν μπορώ να την ηρεμήσω με τίποτα και τρώω άστατα...κι ακατάπαυστα! Γι'αυτό, χίλιες φορές πρωινό!

      Διαγραφή
  6. Χωρίς καφέ και πρωινό δεν υπάρχει περίπτωση να ζήσω...Οι κινήσεις πια είναι αυτοματοποιημένες!
    Πολύ ενδιαφέρον το dutch pancake, θα δοκιμαστεί άμεσα!
    Το μέλι ερείκης, συμφωνώ ότι είναι από τα πιο νόστιμα. Στην Άνδρο το λένε "λεκατίσιο" και είναι σαν να τρως καραμέλα.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική

      Αυτό ακριβώς! Σαν να τρως λιωμένη καραμέλα! Δεν μου είχε ξανατύχει με μέλι! Υπέροχο! Τέλειο!

      Διαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Mia Petra

      Δες το σχόλιο που έχω αφήσει πιο πάνω στην Amelie για το συγκεκριμένο τηγάνι- γιατί μου αρέσει να το χρησιμοποιώ και πού μπορείτε να το βρείτε σε φιλική τιμή!

      Διαγραφή
  8. και γω σε αυτη την κατηγορια ανήκω και κανω και εγω αυτες τις τρεις κινήσεις!!! χμμμμ ουτε κ εγω εχω τετοιο τηγανι αλλα θα παω να βρω!!! τι τελεια που ειναι αυτα!!! θελω να τα δοκιμάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία

      Είναι όντως πολύ ωραίο το συγκεκεριμένο pancake για πρωινό. Ελπίζω να βρεις ανάλογο τηγάνι και να το δοκιμάσεις.

      Διαγραφή
  9. Εγώ πάλι αν ξεκινήσω και φάω πρωινό μετά πεινάω όλη μέρα... :)) Ανάποδο πλάσμα!!! Πάντως πολύ ωραίο το dutch pancake αλλά θα πρέπει να βρω και εγώ ένα τέτοιο τηγάνι! Μου άνοιξες την όρεξη! Καλημέρα!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελεάνα

      Αυτό όντως είναι ασυνήθιστο! Αλλά πάντα υπάρχουν κι οι αντίθετες περιπτώσεις! :-)

      Διαγραφή
  10. Μου ξέφυγε αυτή η ανάρτηση... τώρα την είδα...κάλλιο αργά παρά ποτέ...

    Πρωϊνό καλό μόνο το σ/κ... τις καθημερινές λίγο πρόχειρο αλλά κάτι γίνεται...

    Τέτοιου είδους πρωινά μου αρέσουν πολύ. Και κάθε είδος pancake το δοκιμάζω. Πολύ ωραία και η δική σου.
    Μ αρέσει που μπαινει στο φούρνο... δεν έχω τέτοιο τηγάνι. Κι όλο το συναντώ μπροστά μου σε πολλές συνταγές.
    Πρέπει να πάρω κι εγώ..είδα πιο πάνω που δίνεις πληροφορίες ;)

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάριον

      Η αλήθεια είναι ότι είναι ένα πλεονέκτημα να μην δουλεύεις τα πρωινά οπότε εύκολα αφιερώνεις χρόνο σε ένα καλό πρωινό. Παλιότερα όταν δούλευα συνήθως είχα κάτι έτοιμο -πχ κέικ- ή έτρωγα ψωμί με βούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα.

      Το τηγάνι αυτό με έχει σώσει, το χρησιμοποιώ πια πολύ συχνά!

      Διαγραφή
  11. Ισχύει ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της μέρας! Εγώ προσωπικά βρίσκω τα πάντα εδώ https://eshop.masoutis.gr/categories/index/prwina?item=544 και έτσι έχω πολλά και διαφορετικά πράγματα για το πρωινο μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή