Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

With a little help from my friends (#1)

Πριν λίγες η καλή φίλη Άννα που ζει στο Κόμο της Ιταλίας μου έστειλε στο inbox μια συνταγή.

Πριν προχωρήσω θέλω να σημειώσω δύο πράγματα:

1. Πολλά άσχημα και κακά έχουν ακουστεί για το facebook, εγώ όμως έχω να πω ότι μέσω αυτής της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης έχω γνωρίσει μερικούς θαυμάσιους ανθρώπους που διαφορετικά δεν θα είχα την ευκαιρία να γνωρίσω. Κάποιους είχα την τύχη να γνωρίσω από κοντά, με άλλους δεν έχουμε έρθει σε επαφή όμως μιλάμε συχνά πυκνά στο inbox, όπως συμβαίνει για παράδειγμα και με την Άννα.

2. Η Άννα ήταν εκείνη που μου είχε στείλει και αυτήν την συνταγή.

Όπως και σε εκείνη την συνταγή, όπου αντί για verza είχα χρησιμοποιήσει παραπούλια (κι είχε προκύψει μια καταπληκτική vellutata παρεμπιπτόντως) έτσι και στη σημερινή συνταγή αναγκάστηκα να αλλάξω το κυρίως λαχανικό. Η συνταγή για ριζότο - γιατί περί ριζότου πρόκειται- ζητούσε cima di rapa ένα φυλλοειδές το οποίο θεωρείται ιταλικό- μπορεί να το τρώμε κι εμείς εδώ στην Ελλάδα αλλά κάθε προσπάθεια ταυτοποίησης του στην ελληνική δεν ευόδωσε- όποιος μπορεί ας βοηθήσει.

Τελοσπάντων cima di rapa δεν θα έβρισκα κι αναρωτιόμουν με τι θα μπορούσα να το αντικαταστήσω. Το Σάββατο βρέθηκα μπροστά σε ένα πανέμορφο ματσάκι από σέσκουλα και σκέφτηκα "γιατί όχι;". Βέβαια άλλο cima di rape κι άλλο σέσκουλα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις μέχρι να δοκιμάσεις. Κι όταν δοκίμασα το ριζότο με σέσκουλα, "αναστήθηκα". Όλη η κατήφεια των προηγούμενων ημερών με εγκατέλειψε ως δια μαγείας κι ένιωσα καλύτερα. Κι έπιασα τον εαυτό μου να ψάχνει στο τηγάνι να φάει το τελευταίο σπυρί από ρύζι. Να μη μείνει τίποτα. Τόσο νόστιμο που ήταν!



Ριζότο με σέσκουλα





Υλικά για 4 άτομα.

1 μεγάλο λευκό κρεμμύδι
1 καρότο
λίγο σέλερι
400 γρ.. φρέσκο σέσκουλο
400 γρ ρύζι για ριζότο (αρμπόριο, καρναρόλι, καρολίνα)
1 ποτήρι λευκό κρασί ξηρό
1 λίτρο ζωμό (ό,τι έχετε κι ό,τι προτιμάτε)
ελαιόλαδο (το ριζότο κανονικά θέλει βούτυρο)
2/3 φλιτζάνι φρεσκοτριμμένη παρμεζάνα
αλάτι
πιπέρι


Ψιλοκόβετε το κρεμμύδι, το καρότο και το σέλερι.




Βάζετε σε μια κατσαρόλα νερό να βράσει. Πλένετε τα σέσκουλα. Τα βράζετε στο νερό ίσαμε 3 λεπτά. Τα αφήνετε να κρυώσουν. Τα μισά θα τα περάσετε από το μπλέντερ και τα υπόλοιπα θα τα κόψετε σε κομμάτια μήκους περίπου 2 εκ..

Σε ένα τηγάνι με χοντρό πάτο ζεσταίνετε σε μέτρια φωτιά λίγο λάδι (ή βούτυρο). Μόλις ζεσταθεί ρίχνετε το κρεμμύδι, το καρότο και το σελερι και σοτάρετε για αρκετά λεπτά. Προσέχετε να μην αρχίσει να μαυρίζει το κρεμμύδι. Ανακατώνετε μόνο με ξύλινη κουτάλα και με απαλές κινήσεις. Ρίχνετε το ρύζι, σοτάρετε για λίγο. Ανακατώνετε- πάντα απαλά και πάντα με ξύλινη κουτάλα. Ρίχνετε το κρασί, ανακατώνετε και περιμένετε να σωθεί. Αρχίζετε τώρα τη διαδικασία όπου θα ρίχνετε τον ζωμό λίγο λίγο, κάθε φορά ίσαμε να σκεπάζει το ρύζι και θα ανακατεύετε απαλά. Μόλις πάει να σωθεί ο ζωμός θα ρίχνετε πάλι. Αυτή η διαδικασία κρατά από 15-20 λεπτά ανάλογα με την ποικιλία ρυζιού και τη δύναμη της φωτιάς. Όταν το ρύζι θα είναι πια μαλακό από έξω αλλά από μέσα θα "κρατά" λίγο, το φαγητό θα είναι έτοιμο. Προσθέτετε το σέσκουλο (λιωμένο και κομμένο) κι ανακατεύετε.  Προσέχετε το ριζότο να μην έχει πολλά υγρά αλλά να μην είναι και τελείως στεγνό. Σβήνετε το μάτι, ρίχνετε την παρμεζάνα, διορθώνετε το αλάτι και πιπέρι, κι όσοι χρησιμοποιήσατε βούτυρο ρίχνετε λίγο (1-2 κουταλάκια) στο τέλος με το τυρί. Ανακατεύετε απαλά και σερβίρετε αμέσως.


Ταιριάζει ένα λευκό κρασί φρέσκο κι οι γνωστές ελληνικές ποικιλίες, ροδίτης, σαββατιανό, μοσχοφίλερο είναι ιδανικές.




Ιταλική συνταγή: εδώ. 

9 σχόλια:

  1. Τι μου θύμισες με τα σέσκουλα! Η μητέρα μου έφτιαχνε σεσκουλόριζο (ακριβώς όπως το σπανακόρυζο) και πίτα με σέσκουλα. Αν είναι φρέσκα και εποχής τα προτιμώ από το σπανάκι. Τώρα για το ιταλικό λαχανικό που λες, δεν έχω ιδέα! Μια χαρά την έκανες την προσαρμογή όμως και φαίνεται να σου πέτυχε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το σέσκουλο είναι υπέροχο λαχανικό και όντως όταν είναι στην εποχή του, ανώτερο από το σπανάκι.
    Μπράβο στην Άννα για την συνταγή και σ'εσένα για την εκτέλεση.
    Κι εγώ, όταν ήμουν στην Ιταλία, έκανα συλλογή συνταγών από φίλους. Το βρίσκω μαγικό να έχεις φίλους σε όλο τον κόσμο και να μπορείς να μοιράζεσαι τις συνταγές τους...
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμένα από τις φωτογραφίες που είδα στο διαδίκτυο μου μοιάζει με παραπούλια από μπρόκολο.
    Αλλά και με τα σέσκουλα πολύ μου άρεσε το ριζότο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τελειο ριζοτο και πρωτοτυπο!!!τα σεσκουλα μου αρεσουν παρα πολυ οποτε η συνταγη μπαινει στη λιστα μου σιγουρα!
    φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι τελειο το ριζότο και τα σέσκουλα τρυφερά και ζουμερά!
    Καλό ξημέρωμα
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Nομίζω πως αμα ξέρεις τι θες τα ''εκμεταλλεύεσαι'' τα μέσα κοινωνικήε δικτύωσης μια χαρά.

    Πολύ ωραίο ριζότο με τα σέσκουλα. Περίεργο το λαχανικό αυτό, αλλά οι προσαρμογές είναι αναγκαίες και γίνονται και με επιτυχία.
    Μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Έφη
    @Αγγελική
    @Ξανθή
    @Κική
    @Αριάδνη
    @Μάριον


    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα σχόλια σας. Από αυτά διαπιστώνω ότι είναι πολύ δημοφιλές το σέσκουλο! Όχι άδικα βέβαια!



    @Ξανθή
    Στην αρχή έτσι νόμιζα κι εγώ αλλά ταυτοποιώντας τις επιστημονικές ονομασίες (cima di rapa- μπρόκολο) διαπίστωσα ότι ναι μεν ανήκουν στο ίδιο γένος αλλά είναι διαφορετικά είδη φυτών.

    @Μάριον
    Κι εγώ έτσι πιστεύω. Να ξέρεις πώς να τα εκμεταλλεύεσαι. Είναι ολόκληρη σπουδή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ήθελα καιρό τώρα να σου γράψω... το ριζότο το έφτιαξα δυο φορές και ήταν τόσο φίνο και νόστιμο που όσο βρίσκω σέσκουλα θα το ξαναφτιάχνω!
    Ευχαριστούμε για την συνταγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική
      Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε! Πιστεύω ότι είναι το πιο φίνο πιάτο που έφτιαξα φέτος το χειμώνα!

      Διαγραφή