Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Rock me baby! Με ρόκα!

Όπως είχα γράψει στην προηγούμενη ανάρτηση η αγωνία μου για όσα συμβαίνουν στη λιλιπούτεια χώρα μας τώρα τελευταία, δεν μου επέτρεψε -τρόπον τινά- να αναρτήσω συνταγή αφιερωμένη στον Αη Βαλέντη (δύο εβδομάδες πριν δηλαδή!). Υπήρχαν κι άλλοι λόγοι για να είμαι ειλικρινής. Πρώτα απ'όλα δεν είχα ανεβάσει ποτέ, στα έξι και βάλε χρόνια που μπλογκάρω, σχετική ανάρτηση. Επιπλέον τα blog, τα site, το internet γενικώς και σχεδόν στο σύνολο του εκείνες τις μέρες είχαν πλημμυρίσει από κόκκινες καρδούλες κάθε μεγέθους, ως εκ τούτου μου φάνηκε ασύμβατο και ελαφρώς προκλητικό να ανεβάσω ποστ, αφιερωμένο στον προστάτη του έρωτα, με συνταγή από...ρόκα!

Πώς και γιατί η ρόκα να έχει την τιμητική της μια τέτοια ερωτιάρικη μέρα; Απλά, ανακάλυψα τυχαία  ότι είναι...αφροδισιακή! Βέβαια, δεν είναι καμιά καινούργια παγκόσμια ανακάλυψη (μην κοιτάτε που η υποφαινόμενη είχε μαύρα μεσάνυχτα), οι αρχαίοι, Έλληνες και Ρωμαίοι, γνώριζαν καλά απ' ό,τι φαίνεται τις ιδιότητες τούτου του ταπεινού αλλά εκρηκτικού στη γεύση χόρτου.  Γίνονται αναφορές στη ρόκα  από τον Πλίνιο, τον Βιργίλιο και τον Διοσκουρίδη και μάλιστα οι αρχαίοι Ρωμαίοι την προσέφερναν στον θεό της γονιμότητας, τον Πρίαπο! Επιπλέον θεωρείτο τόσο ισχυρό αφροδισιακό που συνίστατο να αναμειγνύεται με μαρούλι, που έχει τις ακριβώς αντίθετες ιδιότητες από τη ρόκα! Κι όχι μόνο αυτό αλλά η καλλιέργεια της είχε απαγορευτεί κάποια εποχή! Ουφ, τι μαθαίνει κανείς!

Λοιπόν, τη ρόκα τη χρησιμοποιώ πολύ. Όχι για τις αφροδισιακές της αρετές, τις οποίες δε γνώριζα αλλά διότι μου αρέσει η πιπεράτη γεύση της. Κι όσο πιο άγρια τόσο πιο πιπεράτη. Τη χρησιμοποιώ σε σαλάτες, σοταρισμένη σε σπαγγετάδες, πάνω σε πίτσα. Και σε σάλτσα pesto.

Υπάρχουν πολλές σάλτσες pesto με ρόκα. Στη βάση είναι ίδιες, αυτό που αλλάζει είναι ο ξηρός καρπός που χρησιμοποιείται. Την έχω φτιάξει με κουκουναρόσπορο, με αμύγδαλο, με καρύδι. Την προτιμώ πολύ περισσότερο με το τελευταίο. Η στιβαρή γεύση του καρυδιού δένει τέλεια με την πιπεράτη γεύση της ρόκας.

Τώρα όσον αφορά τις αναλογίες των υλικών, αυτές είναι πάντα σχετικές σε μια τέτοια σάλτσα. Εξαρτώνται από τι θέλει να τονίσει κανείς περισσότερο γευστικά.

Fettuccine με σάλτσα pesto ρόκας



Υλικά για 4 άτομα

1 μεγάλι ματσάκι ρόκα άγρια (όχι την ψιλή που βρίσκουμε στα σούπερμαρκετ σε σακούλα)
ψίχα 8-10 καρυδιών
1 φλιτζάνι φρεκοτριμμένη παρμεζάνα (όχι δεν θα πάρετε έτοιμη τριμμένη)
1-2 σκελίδες σκόρδο (το αν θα χρησιμοποιήσετε 1 ή 2 ή περισσότερες σκελίδες εξαρτάται από το πόσο καλά τα πάτε με το ωμό σκόρδο)
εξαιρετκής ποιότητας ελαιόλαδο (περίπου από 1/2 μέχρι 3/4 φλιτζάνι)
αλάτι
φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι (όχι* υποχρεωτικό)
400 γρ ζυμαρικά -ταιριάζουν καλτερα linguine, fettuccine, tagliatele- αλλά spaghetti ή μικρές πένες είναι επίσης μια χαρά.



Πλένετε τη ρόκα και την στεγνώνετε καλά. Τρίβετε το τυρί.

Ρίχνετε στο μπλέντερ ή μούλτι (ή χρησιμοποιήστε το γουδί αν θέλετε, που είναι και το πιο σωστό) το καρύδι, τυρί και σκόρδο. Χτυπήστε 2-3 φορές. Προσθέστε τη ρόκα και 1/2 φλιτζάνι ελαιόλαδο. Χτυπήστε ξανά 2-3 φορές. Τσεκάρετε την πυκνότητα, αν είναι πολύ πηχτή η pesto ρίξτε λίγο ελαιόλαδο ακόμα. Δοκιμάστε για αλάτι, προσθέστε κατά το δοκούν. Χτυπήστε ξανά 2-3 φορές. Ελέγξτε την πυκνότητα. Δεν την θέλουμε ούτε πολύ πηχτή, ούτε πολύ ρευστή. Δοκιμάζετε άλλη μια φορά για αλάτι, διορθώνετε. Αν θέλετε να ενισχύσετε την πιπεράτη γεύση της ρόκας προσθέστε φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι.



Εννοείται ότι σερβίρεται με λευκό κρασί, ένα με γήινες νότες να ταιριάζει με εκείνες της ρόκας.
Κάτι με ροδίτη ίσως.



*Αναρωτιέμαι που το κόλλησα και φωνάζω συνέχεια 'όχι'....







21 σχόλια:

  1. Και πού να τα ξέρω όλα αυτά για τη ρόκα βρε Crispy, που την τρώω σε μεγάλες ποσότητες και δεν είχα ιδέα για τις...παρενέργειες??? Φτηνά τη γλίτωσα! Ωραίο το πέστο ρόκας, θα το τιμήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμελί,

      Αμ εγώ που πήγαινα και την μάζευα κάποτε στους αγρούς;;; Που να ήξερα ότι ήταν τόσο ιερή;;

      Το πέστο πάντως είναι πολύ ωραίο!

      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  2. Δλωσε μου pesto και πάρε μου την ψυχή!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. BF

      Κι εγώ έχω αδυναμία στις συγκεκριμένες σάλτσες! Άσε που δεν χρησιμοποιούνται μόνο στα ζυμαρικά! Πάνω σε καψαλισμένο ψωμί είναι τέλεια αλλά και σε πίτσες!

      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
    2. Δώσε... ηθελα να γραψω.
      Πράγματι... τις προάλες εφαγα πέστο σε σάντουιτς με γραβιέρα Κρήτης, ψητά κολοκυθάκια και καπνιστο ζαμπον και ηταν μούρλια!!!!

      Διαγραφή
    3. BF το κατάλαβα! :-) (το παθαίνω κι εγώ άπειρες φορές!)
      Το σάντουιτς ακούγεται τέλειο!

      Διαγραφή
  3. καλημερα! τι ωραια ιδιαιτερη μακαοναδα! μπορει να μην ειναι μεσα στην κοκκιινναδα της εν λογω μερας σιγουρα ομως θα εκανε θραυση σε ρομαντικο δειπνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία,

      Ναι!Υποτίθεται πως ετσι θα την παρουσίαζα, ως πρώτο πιάτο για μια ρομαντική βραδιά. Αλλά μ'έφαγε η αγωνία για το Γιουρογκρουπ- κι ακόμα με τρώει!

      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  4. Μαζί με την γερμανική Bild φωνάζεις και εσύ όχι... Για τους δικούς του λόγους ο καθένας βέβαια. Αφήνω στην άκρη τις πολιτικές προπαγάνδες και πάω στην συνταγή σου. Δεν το ήξερα για την ρόκα. Μου άρεσε πολύ η συνταγή σου, διαφορετική και δεν έχει και βασιλικό ( δεν τον συμπαθώ). Θα ακολουθήσω τα δικά σου όχι και θα κάτσω σπίτι μου να απολαύσω την λιτή σου μακαρονάδα! I love linguine! Χωρίς βέβαια να παρακολουθώ ειδήσεις εκείνη την ώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νότα,

      Αυτό ακριβώς ήταν το υπονοούμενο στην τελευταια πρόταση της ανάρτησης! Το έπιασες!

      Η ρόκα στην πέστο αυτή δεν έχει το έντονο άρωμα του βασιλικού οπότε θα σου αρέσει.

      Λιτή μακαρονάδα ναι, λιτά γεύματα γενικώς από εδώ και πέρα. Το επέβαλε κι ο Υπουργός Οικονομίας!!!

      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα. Μου αρέσει που δίνεις 100γρ πάστα ανά άτομο. Για πρώτο πιάτο το σερβίρεις, όπως οι Ιταλοί; Τα 125γρ είναι πολλά; Τα υπόλοιπα 100γρ από κάθε πακέτο τι τα κάνεις; Έχεις γεμίσει το σπίτι σου με ανοιγμένα πακέτα με 100γρ διαφορετικών μακαρονιών; Ή απλά είστε... πέντε στο σπίτι; Σταματάω ΤΩΡΑ!!!! (γιατί είχα όρεξη να συνεχίσω για δυο σειρές ακόμα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλεομένη έκαν τρελό γέλιο με το σχόλιο σου!! :-))) Ακόμα γελάω!
      Ναι, το ντουλάπι της κουζίνας είναι γεμάτο με μισογεμάτα-μισοάδεια πακέτα από όλων των ειδών ζυμαρικά! (κι ακόμα αναρωτιέμαι γιατί δεν έχω πολύ χώρο!)
      Ναι, τώρα πια τρώω ακριβώς 100 γρ ζυμαρικά! (τα ζυγίζω δεν κάνω πλάκα!)
      Ναι, (μεταξύ μας όμως) το ψώνιο που είμαι, θέλω να το παίζω Ιταλίδα! (δεν είναι τυχαίο)

      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  6. Τι μαθαίνει ο άνθρωπος, εγώ διαβάζω ότι την χρησιμοποιούσαν με άλλα 39 είδη χορταρικών στις σαραντόπιτες, πίτες που έφτιαχναν στις 9 Μαρτίου εορτή των Αγίων Σαράντα.
    Απαντώντας στον Κλεομένη επειδή πρόσφατα ασχολήθηκα με τα ζυμαρικά για κάθε μερίδα με ξερά ζυμαρικά η πρόταση είναι 80 έως 100 γρ, εγώ λέω ότι εξαρτάται από το πόσο τρως.
    Θα ήθελα να δοκιμάσω πέστο ρόκας αλλά το έτερο μέλος της οικογένειας δεν τρελαίνεται λες να του πω για τις ιδιότητες!!χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή

      δεν το ήξερα για την σαραντόπιτα. Θα ρωτήσω τη μητέρα μου μήπως γνωρίζει σχετικά.

      Παλιότερα έτρωγα 2 πιάτα ζυμαρικά στην καθισιά μου, αλλά αν συνέχιζα έτσι θα αναγκαζόμουν να αλλάξω όλη την γκαρνταρόμπα μου -και τέτοιες χαλεπές εποχές δεν συμφέρει!! Τώρα πια μετράω ακριβώς 100 γρ!

      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  7. Κι εγώ προσθέτω ντοματάκια στα μακαρόνια (πάντα ολικής αλέσεως) και βάζω και την ρόκα, μόλις τα σερβίρω! Καλό σ/κ :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μ Ρ

      Είχα αγοράσει τοματάκια για να σερβίρω τη σπαγγετάδα με αυτά, αλλά όπως είναι φανερό από τη φωτογραφία..ξέχασα να τα προσθέσω!! Πάνε πολύ ωραία πάντως με σάλτσες πέστο!

      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  8. Σαν λατρης των ζυμαρικων ξετρελαθηκα με αυτο το πιατο!!!!!!!!!!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο
    καληνύχτα! Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη

      Κι εδώ το ίδιο: Λατρεία στα ζυμαρικά! (παιδιόθεν!)

      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  9. Λατρεύω όλα τα συστατικά ένα προς ένα είμαι σίγουρη ότι πρόκειται περί φανταστικής μακαρονάδας!! Ευχαριστούμε για τη συνταγή!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αθηνά

      Εγώ ευχαριστώ! Ως λάτρης των pesto δεν γινόταν να την παραλείψω!

      Διαγραφή
    2. Αθηνά

      Εγώ ευχαριστώ! Ως λάτρης των pesto δεν γινόταν να την παραλείψω!

      Διαγραφή